Woensdag 17 augustus 2016 Hari Kemerdekaän

17 augustus 2016 - Karet Kuningan, Indonesië

Heerlijk geslapen ondanks om 4.30u de moskee in gebed ging. Het ontbijt om 8.00u bestond uit brood en nasi goreng met gebakken ei. Raad eens waar ik voor koos:-)

Om 9.00u kwam mijn nichtje Ellis ons ophalen, wij hadden elkaar 10 jaar geleden voor het laatst gezien.
Vanwege de Hari Kemerdekaän oftewel souvereiniteitsdag vandaag zijn we naar het Fatilahplein gereden. Drukte van de mensen en fietsende mensen op gekleurde fietsen.

Gezellig bakkie wezen drinken met iets lekkers aan het plein bij Café Batavia. Daarna nog over het plein gelopen en toen weer met onze chauffeur, voor de hele dag, naar de haven gereden.

Hele aparte vissersboten en aardige mensen lees Indo mannetjes:-) De hete zon dreef ons terug naar de koelte van de airco in de auto. En reden we door naar het restaurant Saté Khas en wat heb ik daar de heerlijkste saté kambing gegeten! Én een nieuw drankje (voor mij dan he:-) Jeroek Limau gedronken. Jammieeeee

Nog even lekkere zoetigheid (zoals kwe talam) gekocht en naar mijn nichtjes huis gereden. Daar blijven we vannacht logeren. Ellis was zo lief om mij te helpen met het boeken van onze tickets volgende week van Bogor naar Sanur en van laatste terug naar Jakarta via airport Halim.

Straks lekker slapen, morgenochtend vroeg komt de chauffeur weer en is ter beschikking voor de hele dag.

1. Renee:
    17 augustus 2016
    Wat een apart ontbijt voor onze begrippen, weet niet of ik dat nou zo lekker zou vinden, maar misschien kwestie van wennen?
    Leuke dag Es, lekker sateetje gegeten en bakkie gedaan met je nicht, je geniet al met volle teugen, ga lekker zo door!
  2. Willy:
    17 augustus 2016
    Hartstikke fijn om te zien en te lezen dat jullie je vermaken!
    Wij, je achterblijvende familie in Nederland en Portugal, vinden het fantastisch dat onze oudste zus eindelijk in Indonesië is...en we hopen op een heleboel kadootjes haha geintje Essie!!!
    Dikke kus en knuffel van ons xxx
  3. Hans:
    17 augustus 2016
    Gelukkig hebben ze ook wat te eten in Jakarta! :P)
  4. Elizabeth:
    Selamat Makan
    Hopelijk komt deze wel binnen!
  5. Karinvanwell:
    Geniet er van fijne dag gewenst grt van uit Bulgarije lfs Piet en Karin
  6. Karinvanwell:
    Geniet ervan vanuit lfs vanuit zonnig Bulgarije Piet en Karin
  7. Tamara:
    Cool dat jullie bij Ellis zijn. Fijne vakantie xxxxxxx
  8. Melanie:
    18 augustus 2016
    Wat een prachtige reis en zo'n ontbijt lust ik wel iedere morgen, vind warm eten heerlijk 's morgens. geniet lekker meissie. XXX