Zaterdag 3 september 2016 een na laatste dag...

3 september 2016

Redelijk geslapen maar misschien omdat ik weet dat ik morgen weer naar huis ga...

Eerst naar de overkant gelopen naar de salon van Mona om mijn haren te laten doen. Wassen knippen en föhnen:-) Er zaten al paar Indische dames op de stoelen en hoera ze spraken ook een beetje Nederlands. Gezellig mee zitten keuvelen en ondertussen waren zij klaar terwijl Ietje mijn haren ging wassen. Heerlijk! Zou ik iedere dag wel willen Mona heeft geknipt en geföhnd en ik moest afrekenen 125000 IDR omgerekend zo'n €8,45

Terug naar het pension zag ik een boompje met die heerlijk ruikende Cambodja bloem! Moest er meteen een foto van maken hoor:-)

De lunch werd opgediend door Ijjah en ik heb weer heerlijk gegeten.

Verder de middag al lezend doorgebracht totdat het avondeten opgediend werd met als toetje een brownie voor bij de thee. We worden schrandelijk verwend hier:-) Dit is echt een aanrader als je aankomt in Indonesië om eerst paar dagen hier te acclimatiseren en zeker ook weer bij Pension Jasmijn tot rust te komen voordat je de lange reis naar huis gaat maken. De eigenaresse/gastvrouw Jasmijn haar website vind je hier: http://bigsix.weebly.com/index.html

Haar chauffeur Azwar kregen wij ter beschikking voor wanneer je maar wil. €25,00 per dag en hij gaat overal met met je mee. In de winkel houdt hij je boodschapjes vast, de auto rijdt hij voor de winkels of restaurants waar hij ook gezellig met jou mee eet als je dat wil. Ik vond dat wel zo gezellig:-) Rijdt voorzichtig niet gevaarlijk maar wel lekker door! Daar houd ik van

Ijjah is een schat van een bediende maar ik praatte met haar als een gelijke. Ook veel gelachen met haar en zij zorgde goed voor ons en maakt iedere dag alles schoon.

Jasmijn is een lieve schat zij sprak gewoon in het Nederlands met mij en wij whatsappen met elkaar als er vragen of mededelingen zijn. Te grappig gewoon:-) Wi-Fi aanwezig dus helemaal makkelijk toch!

Ik zal ze allemaal gaan missen... Xx