Donderdag 1 september 2016 Jakarta

1 september 2016

Bijtijds opgestaan en met chauffeur Azwar naar Carrefour gereden om een koffer te kopen. Hij wees allemaal grote koffers aan maar saaie kleuren vond ik. Toen zag ik deze mooie blauwe lekker opvallend kleurtje je had zijn gezicht moeten zien:-) Deze lichtgewicht op wieltjes gaat mooi met mij mee naar huis

Terug bij het pension de koffer op mijn kamer gezet en paps mee de auto in naar een grote shoppingmall Pasar Raya waar 1 etage helemaal gewijdt is aan Indonesië. Wauw! Ik zag zoveel mooie dingen daar, van houtsnijwerk tot batik en van snuisterijen tot angkluns! Kleding sieraden teveel om op te noemen en ik heb maar 1 ding gekocht:-)

Etage naar beneden en daar was alleen eten en drinken. Heerlijk geluncht Indonesian food natuurlijk. De grap was dat er allemaal kleine stalletjes met diverse gerechten waren en ze stonden in een grote kring. En in de kring stonden tafels en stoelen. Dus je besteld iets en je gaat zitten, ze komen het eten brengen aan tafel. Na het eten leggen ze de rekening bij je neer, je legt het geld erbij en zij gaan deze voor jou bij de centrale kassa afrekenen. Heel apart dit!

Terugweg flinke files en het was klef warm bedompt weer vandaag, zo'n 37 graden.

Van Jasmijn kreeg ik haar opscheplepel omdat ik al in het begin riep dat ik er ook zo graag zo eentje wilde hebben. Zo blij:-) Tevens kreeg ik ook nog van haar twee schattige schaaltjes waarover je een gaasje kunt trekken zodat er geen vliegen op het fruit of koekjes komen. Ik zag voor het eerst hoe mooi de tuin was voor het pension en ontdekte een rawit boom. Ik dacht altijd dat ze op de grond groeiden:-)

Tijdens dinner (wat had kokkie toch weer zalig gekookt:-) begon het te regenen en met donderslagen begon het gewoon te hosen Brrrrr.... De wind sloeg de regen zelfs naar binnen en ik ben maar even verkast naar de andere kant van de eettafel. Ik wilde graag droogblijven binnenshuis

Toen stopte opeens met regenen en de rust was weer wedergekeerd. Wat een lawaai was dat zeg én de harde regen én onweren... je kon mekaar niet eens meer verstaan. Idja de bediende was in een slaapkamer ongestoord gaan bidden. Later at ze nog iets mee met ons en toen heeft ze de vaat gedaan en de keuken opgeruimd. Vervolgens kwam Azwar de chauffeur haar weer ophalen.

Klinkt misschien raar maar ik verlang om weer naar huis te gaan ... nog 2 dagen...

1. Renée:
    1 september 2016
    Dat je weer naar huis wil is logisch toch je mannetje en je kinderen en kleinkinderen zijn daar.
    En Kaatje natuurlijk.
  2. Renee:
    1 september 2016
    Wat een mooie koffer heb je uitgezocht, prachtige kleur! Ik snap best , dat je naar huis wilt hoor, je mist gewoon het thuisfront. Je bent ook al lang onderweg!
    wat handig die mandjes!