Vrijdag 19 augustus 2016 Bogor

19 augustus 2016 - Menteng, Indonesië

Vanmorgen heeeeel vroeg op want om 7.00u kwam de chauffeur maar eerst ontbeten met een lekkere nasi goreng

Op de snelweg was het al vroeg chaos van auto's brommers motoren taxi's en vrachtwagens. Het bleef erg druk ook in Gedé met de mooie heuvelachtige bergen vol met theeplantages. Onderweg bij lokale die lekkere thee limau gedronken. Helaas pech voor Es maar 5 (!) jaar geleden werd de theefabriek gesloten. Ik vond het erg jammer en toch lekker door de theeplantages gelopen:-)

Toen naar Bogor... Wat een drukte van jewelste aiaiai dat was niet normaal meer zeg! Alvast inchecken in het hotel. Maar moesten eerst nog geld wisselen en de chauffeur werd er helemaal maf van van het rondjes rijden. We konden het maar niet vinden en was echt ook zo ontzettend druk. Eindelijk bij de shoppingmall kunnen stoppen en maar de chauffeur naar huis gestuurd. Die was bekaf want gisteren was hij ook al met logees van het pension naar Bandung om 5.00u

Ik hield niet echt van de koopwaren allemaal van dat Chineesachtige spulletjes. Maar... wel de tent gevonden om geld te wisselen. Daarna trek in thee en koffie maar nada niks op de 4 etages. Nou ja!

Met de taxi naar het hotel en dat was ook een ervaring op zich Soort van busje en ik zat achterin met de deur open reden we als gekken de gekte (lees drukte van het verkeer) in. Eenmaal in het hotel kreeg ik een gek gevoel over mij heen. En toen wij de kamers bekeken voelde ik mij langzamerhand ongelukkig voelen. Geen ramen het was donker rare douche pal naast de toiletpot terwijl elders in de badkamer plek zat is. Herrie van de straten en bedompte geur in de gangen.
Kortom Esje besloot meteen ander hotel te zoeken en gevonden en daarna mijn beklag gedaan bij de receptie. Morgen gaan we verkassen en krijgen restant betaalde roepias terug. Chauffeur geregeld en gebeld met nieuwe hotel en ipv 14.00u mogen wij al om 12.00u inchecken aldaar:-)

Soto ajam gegeten en proberen te slapen of nog proberen het thuisfront te contacten. Tot morgen, selamat malam!

1. Renee:
    19 augustus 2016
    Wat een avonturen maak jij mee Esther, ik moet er ook wel om lachen hoe jij schrijft. Dat hotel was niet zo , gelukkig kon je het veranderen, zou daar ook heel ongelukkig van worden! Jammer van de theeplantage, maar toch mooie foto! Veel plezier verder!
  2. Karinvanwell:
    20 augustus 2016
    War ervaring he heel anders dan in Europa, op naar het volgende avontuur
  3. Nathalie:
    20 augustus 2016
    Ziet er allemaal mooi uit moesie! Geniet er lekker van