Dinsdag 30 augustus 2016 Monument & shopping

30 augustus 2016

Een na laatste dag op Bali...

Na het ontbijt wachten op onze chauffeur Made en toen op weg naar ziekenhuis in Denpasar waar mijn vaders hechtingen werden verwijderd.

Op naar de lokale shoppingmall daar eerst koffie en thee (voor mij:-) met donuts genuttigd. De heren bleven daar nog even zitten en ik ben gaan snuffelen bij oa de kledingafdeling. Was eigenlijk wel snel uitgekeken daar en zijn we gaan lunchen in Renon bij Wong Solo waar ik een super lekker drankje nam Es Lida Buaya.
Als lunch nam ik gado gado met Tahu goreng dat laatste vond ik super lekker!
Een drukbezocht tent waar veel lokale mensen komen eten. Betaalbaar en erg lekker! Later kwam er ook nog een touringbus vol met toeristen die (tegelijk) meteen konden ere. Goed geregeld vind ik.

Vanmorgen reden we langs Monumen Bajra Sandi, Denpasar. Dat wilde ik weleens gaan bekijken en dus so be it:-) Ticket gekocht en daar ging Esje dan, ik beklom de trappen en naar mate ik steeds hoger kwam hoe meer ik onder indruk was. En warm want pfff de hete zon was ook zeer aanwezig! Maar ik vond het de moeite waard en binnen was het er ook zo prachtig. Vluchtig de geschiedenis bekeken in het museum en toen gauw weer naar buiten. Ik kon er mooi omheen lopen en naar beneden kijkend keek ik mijn ogen uit.

Weer beneden ik weer de auto in die lekker koud van de airco was. Kon ik even weer bijkomen:-)

Op naar de Balinese supermarkt waar je behalve snoeperijtjes en diverse thee en vruchtensappen kon vinden maar ook kleding allerlei souvenirs tot batik en nog veel meer kon kopen. Bij binnenkomst kreeg ik een sticker opgeplakt met een of andere nummer op. Later correspondeerde dit ook met je kassabon. Heb er natuurlijk ook het eea gekocht:-) En yes wat ik graag wilde hebben... houten opscheplepels! Got them:)

Trek kreeg ik opeens in echt Italiaans ijs en jeetje 1 scoop is letterlijk en figuurlijk een SCHEP ijs. Ik moest er wel om lachen hoor vergeleken met die ienimini afgepaste ijsschepjes bij ons thuis was even genieten hoor dat snap je!

En weer terug bij het hotel hebben wij afscheid genomen van onze chauffeur cq gids Made Ariawan
tijdens ons verblijf op Bali. Mocht je ooit hier ook op vakantie gaan raad ik je ten zeerste deze man aan!! Met toestemming hier zijn telefoonnummer +62 818-349-663
Trm kasi Made

Spulletjes opgeruimd en korte powernap daarna nog even naar de apotek geweest voor pleisters en ach ik liep er toch langs de kledingwinkeltjes:) ook nog een zwarte katoenen broek gekocht.

Na het avondeten toch nog even snel weer de kledingwinkeltjes langsgegaan want ik had opeens bedacht om die leuke tshirtjes met Bintang logo erop te kopen voor mijn kleinkids. Het was even zoeken maar deze oma heeft ze gevonden, diep verstopt achterin een klein winkeltje:-)
Ik vond ze te grappig dus vandaar de aanschaf.

Koffer is ingepakt en morgen de toiletspullen erin en dan weer terugvliegen naar Jakarta.
Bali ik kom terug... Mocht Puri Mango Hotel in Sanur nog bestaan wil hier ik weer komen logeren:-)

1. Renee:
    30 augustus 2016
    Mooi zeg daar met al,die bloemen en wat een mooi uitzicht! Stier dat je helemaal naar boven hebt geklommen! Goede reis weer terug naar Jakarta!
  2. Karinvanwell:
    30 augustus 2016
    Goeie vlucht maar weer terug naa Jakarta , en nog ff verder genieten meis