Zondag 21 augustus 2016 een dagje met een vervelend staartje

21 augustus 2016 - Cibadak, Indonesië

Stond vanmorgen net bij de deur om te gaan ontbijten en er werd aangeklopt. Roomservice zij kwamen mijn kamer schoonmaken.
Ontbijt was smaakvol en daarna taxi besteld om naar de Botanische tuin te gaan. Ik vond het echt mooi daar maar erg druk! Was natuurlijk zondag dus hele gezinnen en scholen waren er aan het picknicken.
Foto's gemaakt en fijne wandeling door de tuin.

Het weer was minder warm en af en toe werd het donker.

Na een kleine lunch in de tuin zijn we gaan lopen naar de shoppingmall. Bah wat was dat benauwd en vieze uitlaatgassen en ondertussen flink de pas ingezet. Na wat geld wisselen nog even wat gedronken en ik had wel zin in French fries bij CFC ja niet lachen hoor ik heb het ook niet verzonnen:-)

Nieuwe koffer gescoord en daarna wilde ik zo snel mogelijk daar weg. Bij de roltrappen moest ik even wachten op mijn vader... hij loopt niet zo snel. Daar was hij dan en in de veronderstelling dat hij al achter mij stond liep ik de roltrap op. Ik voelde een duwtje en keek achterom en zag een stel meiden die dus op het laatste moment zich nog tussen ons ingedrongen waren.

Eenmaal buiten vroegen we om een taxi maar die reden daar niet. Wel een angkot soort armoedig ienimini busje dat hard knettert en stinkt. Enfin ik duik letterlijk achterin want dit is duidelijk gebouwd voor kleine Indische mensen:-)
Opeens zag ik dat mijn tas open was en zocht meteen mijn mobiel. Weg... nergens anders in mijn tas te vinden. De chauffeur riep meteen we rijden naar politiebureau om aangifte te doen. Daar aangekomen begon het te regenen en ik rende naar binnen. Een jonge politie-agent stelde zich voor als Harry (ja hoe verzin je het:-) en ik heb mijn verhaal gedaan. Bleek dat het dagelijkse kost was daar bij de shoppingmall het stelen. Van de week een Nederlands gezin daar beroofd van portemonnee en paspoort.
Nou ik kreeg nog de goede raad hoe ik mijn tas voortaan moest dragen en het proces-verbaal werd opgemaakt. Misschien hoor ik nog van ze of misschien ook niet...

De angkot reed voor bij het hotel en ik zag hoe het personeel naar ons keek:) Op mijn kamer bedacht ik ineens dat ik de apps snel moest gaan de-activeren en op mijn reserve telefoon waar gelukkig mijn T-Mobile simkaart in zat de benodigde apps gedownload. In mijn gestolen GSM zat een Indo simkaart en ik heb naar dat nummer gebeld maar het was buiten gebruik. Helaas!

Morgen weer een nieuwe dag en in alle vroegte de wasservice laten komen, de koffer alvast zover het kan inpakken want overmorgen vliegen we naar Bali.

1. Renee:
    21 augustus 2016
    Jeetje wat jammer en ontzettend waardeloos van je telefoon! Ik denk , dat je hem niet meer terugziet Es of er moet een wonder gebeuren. Ik kan mij voorstellen ,dat je er best ziek van bent, fijn, dat je overmorgen naar Bali gaat. Misschien is het daar weer anders ! Gelukkig heb je je portemonnaie en je paspoort nog!