Zondag 20 november 2016

20 november 2016 - Olhão, Portugal

Met spierpijnen in mijn benen en armen wakker geworden maar dat mocht het vakantie-gevoel niet bederven. In ons slaaptenue gingen wij naar beneden voor ontbijt. Ik had het kaarten "just resting" aan de deur gehangen zodat de schoonmaakster later mocht komen. Maarten en ik waren het ermee eens... het ontbijt was niet veel bijzonder, jammer.

Na het ontbijt weer naar boven en na een warme douche weer fris en fruitig op pad gegaan. Helaas regende het maar het was niet koud 17 a 18 graden dus te doen toch:-)

Sightseeing de omgeving verkennend kwamen we onderweg het bordje Olhao tegen dus hopla die kant op gereden kwamen we uit langs de kust. Auto geparkeerd en wandelend in de regen kijken wat er op ons pad komt.
Bakkie voor Maarten en verse jus'orange voor mij bij Parisienne een tentje langs het strand. De eigenaar was zeer vriendelijk en had prachtige blauwgroene ogen;-) Maarten en ik waren het er samen overeens haha.
Verder wezen wandelen en staken er over naar een mooi betegeld pleintje waarop een beeld van een vrouw stond. Nieuwsgierig als wij zijn de kleine straatjes link en rechts ingelopen en ik zag een bord waarop stond authentic Portugees food. Dat moesten wij natuurlijk uitproberen:-) Echt zo'n pijpenla restaurantje en wij hebben octopus rijst gegeten heeeeeeeerlijk!!! Gezellig zitten kletsen met de eigenaar in het Engels.

Buiten was het harder gaan regenen en Maarten was zo lief om de auto op te halen terwijl ik onder een afdakje stond te schuilen.

Weer terug in het hotel waren we weer moe hahaha twee ouwetjes op pad geweest hé:-)

's Avonds... gestopt met regenen en liepen wij weer het centrum in en bij een Maderiaans restaurant binnen gestapt. Cosy in een hoekje plaatsgenomen en weer iets lekkers uitgekozen natuurlijk:-) Voor mij kip-kebab en Maarten lamskoteletjes we hebben gesmuld. Een paar biertjes erbij en genieten maar.

1. Renee:
    24 november 2016
    Leuk zo op ontdekkingstocht en leuke plaatsjes tegen komen !
    Altijd leuk om met de locals daar een gesprekje te hebben en weer heerlijk gegeten! Jammer van de regen!