Dinsdag 22 november 2016

22 november 2016 - Albufeira, Portugal

Later dan de andere dagen opgestaan. Het weer was niet denderend zelfs wat frisjes. Na het ontbijt op pad gegaan.

Plan was richting Albufeira maar we reden automatisch net de andere kant op:-) Omkeren en toen de juiste richting op. Wij reden zelfs het mooie weer tegemoet heerlijk warm zonnetje yeah!

Zonder kaart oid wilden wij naar het strand en na kleine uurtje rijden... gevonden. Auto geparkeerd langs een steil naar beneden lopende weg. Goed voor onze beenspieren liepen wij naar beneden. Kwamen uit bij schattige winkelstraatjes en toen bij een groot plein waar een indiaan live meespeelde op zijn panfluit met de muziek.
Aangeschoven op een terras met een ijsje en drankje kijkend naar de indiaan.

Rondgekeken langs de vele souvenir winkeltjes stuiten we net voor het tunneltje naar het strand een prachtig spelende Russische gitarist. Maarten raakte er zelfs ontroerd van.

Het strand op en in het warme zonnetje een tijdje in het zand gezeten. Genieten van de golven en stilte... ik heb nog 2 schelpjes meegenomen voor thuis als souvenir:-)

Teruglopende naar het tunneltje hoorden wij nog steeds de muziek van de gitarist maar dan met een violist erbij. Bleek zijn zoon te zijn en Maarten bleef natuurlijk weer even kijken. Ik ging ondertussen even snuffelen bij een souvenirs winkeltje en een leuk klein beursje gescoord.

Ondertussen kwam Maarten eraan en zijn we bij Danny's snackbar binnen gelopen een Nederlandse ja echt:-) Hij heeft zelfs ook in Amersfoort gewoond aan de Noorderwierweg. Te grappig dit!

Na de snack zijn we weer naar de auto gelopen lees geklommen haha ik een klein stukje want Maarten was zo lief alleen naar boven te lopen om de auto op te halen. Goed heh:-) Weer terug naar Faro naar ons hotel, omgekleed en voor een aperitief bij de Italiaan op het terras. Het werd echter wat frisser en het zonnetje verdween dus terug naar het hotel om ons warmer te kleden.

Plan was om later te gaan eten dus Maarten benutte zijn tijd aan YouTube filmpjes te kijken op zijn GSM en ik speelde Wordfeut. Tuttig hé hahaha

Tijd om te eten maar eerst de parkeerautomaat bijvullen alvast voor morgenochtend...

Eten bij een Portugees restaurant we namen beiden paella met vis en het smaakte hartstikke lekker!! Koffie en thee namen we bij een ander tentje Cinderella genaamd.

Zo morgen weer een nieuwe dag

1. Renee:
    24 november 2016
    Leuk naar Albufeira, echt lekker toeristisch, maar dat is ook leuk, dan krijg je echt dat vakantiegevoel! Ja die muziek, kan heel mooie zijn, genieten weer!