Zaterdag 19 november 2016

19 november 2016 - Faro, Portugal

Sinds 1998 niet meer met z'n tweetjes op vakantie geweest. Nu is het zover, ons jongste kind is nu 17 en voor mij wordt dit ook weer een stukje van het loslaten. Ai!

Om 6:00u in de ochtend vertrokken wij met onze auto richting Airport Rotterdam-TheHague. Geparkeerd op P1 wat ik van tevoren heb gereserveerd. Oók van tevoren had ik ons online ingecheckt en met alleen handbagage konden we op ons gemakje capu en thee drinken.

Om 6:50u liepen we naar de gate en moest ik mijn vest jas en tas uit-afdoen ter controle en helaas ook mijn shampoo en douchecreme inleveren. Beiden waren 250ml ipv 100 dom van mij had het wel gelezen maar met het inpakken niet erop gelet.

Na de controle naar de bus die ons naar het vliegtuig bracht een Boeing 737-800 en wij vlogen met Transavia.

Fijne vlucht gehad en op Faro vliegveld stond mijn lieve susje Sheila ons op te wachten. Met haar samen naar de car-rental op de parkeerplaats gelopen waar voor ons een auto is geregeld. Een witte nieuwe Toyota Yaris met 3600 km op de teller:-)

Sheila ging naar huis en wij op weg naar ons hotel. Stay Hotels in het centrum in Faro zelf met behulp van Google maps op mijn gsm. Net zo makkelijk!

Wij waren te vroeg dus koffers daar achter gelaten en wandelingetje gemaakt. Leuke gezellige winkelstraatjes met restaurantjes om ons hotel yeahhh. Lekker in het zonnetje thee en tosti's genuttigd en Maarten nam er een capu bij.
Daarna de auto gepakt en naar Tavira gereden naar mijn susje. Richting Espanha en bij Tavira eraf, ondertussen Sheila een sms'je gestuurd dat wij er bijna zijn. Niet lang hoeven te wachten op parkeerplaats en reden wij achter haar aan naar d'r huis. Maarten vond het erg leuk vooral de tuin en daar hebben we heerlijk in het zonnetje gezeten.
Tijd werd voor een late lunch en met z'n 3en in Sheila haar autootje op naar het visrestaurant Vela2.

Bomvol dus buiten gewacht totdat er een tafel voor ons vrij kwam ruim een half uur later. De vis was heerlijk!!!! En gezellig kletsen met elkaar:-)

Weer terug naar mijn susjes huis in de tuin nog gekwebbeld en ijs gegeten.

Maarten en ik gingen weer terug naar Faro en onze kamer was ondertussen beschikbaar. Kamer 503 (5 hoog) en bereikbaar met de lift gelukkig:-) De reis en tot nu alle indrukken en al het heerlijke eten had ons moe gemaakt dus een powernap was het gevolg hierop.

Heerlijk opgeknapt liepen wij 1 van de winkelstraatjes in en vonden een geschikt restaurant voor een avondsnack:-) Bij de Italiaan een lekkere salade met garnalen gegeten en wat biertjes gedronken. Daarna wandelingetje terug naar het hotel en 1e nacht slapen in vreemd bed. Kamer is prettig en voorzien van grote tv, badkamer met bad en groot balkon tot om de hoek.

1. Renee:
    22 november 2016
    Lekkere eerste dag , het genieten is begonnen! Jij hebt ook overal familie wonen he
    Mooie auto, veel plezier samen, is heerlijk hoor!
  2. Karinvanwell:
    22 november 2016
    Veel plezier jullie geniet er van saampies
  3. Ragna:
    Lekker genieten!