Maandag 21 november 2016

21 november 2016 - Faro, Portugal

Weer een nieuwe dag... het heeft geregend maar in de verte zie ik een vaag zonnetje.

Na het ontbijt gaan we weer op pad weliswaar met de auto dan hé:-) Eerst langs bij Tourismo info en daar kregen wij een plattegrond van Faro mee. Rondjes gereden maar we vinden maar niet de plek waar as woensdag Fado gespeeld wordt. Toen maar de stad uitgereden en binnendoor weggetjes gepakt.

Het maakte ons niet uit waar wij uitkomen en kwamen we in kleine dorpjes en hebben onderweg wijken met prachtige gekleurde huizen gezien. Thee en koffie gedronken in zomaar ergens in een dorpje langs de weg. En weer rijden toen de zo'n tegemoet en kwamen uit in Santa Luzia.

Vissersdorpje daar leek het veel op en nadat wij de auto hebben geparkeerd een bakkie gedaan en ik had typisch Portugees lekkernij bij de thee. In het zonnetje (wat was ie af en toe heet) en daarna liepen we het strand op. Deels eb en lagen aantal bootjes op het droge. Het weer betrok dus restaurantje ingedoken Casa da Polvo en daar gingen we weer... lekker lunchen:-)

Ik nam octopus salade en Maarten polvo lagareiro met heel veel knoflook. Natuurlijk ook een biertje erbij! Het restaurant zat vol nou dat begreep ik wel hoor.

En weer op pad en zowaar daar kwam het zonnetje weer aan yeah en onderweg langs de weg een bakkie gedaan en weer verder de binnenweggetjes genomen naar Faro. Bij het hotel de auto geparkeerd en met behulp van medewerker van het hotel uiteindelijk de plek gevonden waar de Fado gespeeld word. Ik heb via email de reservering gemaakt wat later ook werd bevestigd. Leuk!

Dinertime:-) Tentje gevonden en bij binnenkomst vroeg de Portugees where you're from? Holland zeiden wij... aaaah zegt de man welkom ik spreek ook Nederlands verrassing hé Dario zo heet hij maakte er een gezellige avond van voor ons. Maarten at octopus met salade en ik Monkfish rice oftewel zeeduivel met rijst en er zat ook garnalen en schelpjes bij. Zalig!

Een laatste koffie en thee gedronken bij Cinderella tegenover ons hotel. Leuk tentje en niet duur en een vitrine vol met Portugese hapjes. Hier komen we vast weer terug:-)

Morgen weer een nieuwe dag. Boa noite!

1. Renee:
    24 november 2016
    Leuke dag, een vissersplaatje bezoeken , vast sfeervol en uiteraard weer lekker gegeten, al lijkt die inktvis mij helemaal niks, maar jij hebt ervan genoten zo te lezen! Heerlijk dat zonnetje!