Woensdag 23 november 2016

23 november 2016 - Faro, Portugal

Ik werd wakker en jaaaaaaa het zonnetje is er:-)

Na het ontbijt op weg naar Estoi om de Romeinse ruïnes te bekijken. Was erg indrukwekkend en er zeker 1,5 uur daar rondgelopen. De moeite waard zo'n bezoekje!

Daarna wat rondgereden en kwamen we uit in een schattig klein dorpje Sao Bras de Alportel en een terrasje gepakt. Lekker koud biertje en tapas en het zonnetje op ons bolletje. We mogen niet klagen:-)
Nieuwsgierig waren wij wat er misschien nog valt te zien daar en wandelden wij een steegje in. Een open hek uitnodigend ons er naar binnen te gaan. Prachtige terrassen met lege baden maar verderop was er een zwembad van deze tijd.

Tijd om weer terug te rijden naar ons hotel. Omkleden en een wandelingetje naar het centrum naar het lokaal waar de allereerste Fado werd gezongen en de plek met 2e tv in Faro en radio voor de toen niet rijke mensen. Zij konden daar naar het nieuws kijken of luisteren. Nu kwamen wij daar voor Fado&Wine met warm welkom en glaasje witte wijn en toastje tonijn mochten wij plaats nemen. Prachtige Fado met zangeres Inzet en twee mannen spelend de Fado (Portugese 12-snarige gitaar) en gewone (Spaanse) gitaar. Na de 1e set kregen we een crackertje met kaas; chorizo plakje op brood en een glaasje rosé. En na de 2e set een viskroketje en rode wijn. De 3e set werd de Fado bezongen door Inzet en gast zanger Luis wat was dat prachtig!
Na afloop was er koffie en mierzoete amandelcakejes om de alcohol in te dammen geloof ik:-)

Weer terug in het hotel omgekleed in iets warms want het werd toch wel frisjes buiten. Wij wilden eten bij een ander restaurant en dat werd het Steak House. Maarten nam een T-Bonesteak waarvan hij heeft zitten smullen! Ikzelf nam eendenborstfilet en ook dat smaakte uitstekend.
Cappuccino en thee met iets lekkers namen wij weer bij Cinderella tegenover ons hotel. Zal kijken of ik eraan denken om de schattige eigenaar op de foto te krijgen. We kregen heerlijke koekjes van hem om te proeven.

Tot morgen, sweet dreamzzzz

1. Karinvanwell:
    24 november 2016
    Leuke belevenissen geniet nig een paar daagjes