Donderdag 24 november 2016

24 november 2016 - Faro, Portugal

Op tijd eruit gegaan en na het ontbijt naar mijn zusje Sheila in Tavira. Eerst nog even wat heerlijke Portugese marsepein voor haar gehaald:-)

Eenmaal daar reden we meteen door naar het centrum met z'n 3en. Naar de kapper waar Maarten (eindelijk) geknipt werd. Sheila en ik namen de gelegenheid om selfies te maken. Was wel geinig

Daarna terrasje gepakt, lekker in het zonnetje! Net op tijd voor sluitingstijd heerlijke gegrilde kip en friet en biertjes gehaald. Lekker voor de lunch bij mijn susje thuis. Erg gezellig en zijn Maarten en ik weer weggegaan naar Faro.

Onderweg flinke regenbuien echt niet normaal zo hard dat het uit de hemel goot! Maar... het zonnetje kwam ons tegemoet en nadat wij de auto geparkeerd hadden bij ons hotel was het weer heerlijk warm en zonnig. Wandelingetje naar het centrum naar wij een ritje maakten in het toeristentreintje. Mennnnn wat was dat lawaaierig en je schudde als een idioot over de weg met kinderkopjes. Bij een kerkje stopten wij en mochten even daar naar binnen om te kijken. In een apart gedeelte was te vinden een kapelletje gemaakt voor beenderen en schedels. Ik vond het bizar maar Maarten vond het wel geinig geloof ik.
En toen weer terug in het treintje... ik was blij dat het eindpunt vlak daarna was.

Bij een grand café namen Maarten en ik een biertje en een Portugees lekkernij erbij voor mij. Weer terug naar het hotel en omgekleed in iets warms want het werd aardig frisjes. Na een uurtje chillen liepen we naar het restaurant Centenario en helaas was Danario ziek maar we zijn prettig geholpen door zijn collega's. Zwaardvis steak voor Maarten en tonijn steak voor mij en als toetje nam ik een citroen sorbetijsje. Erg lekker!

Capucino en thee met (weer) iets lekkers bij Cinderella en hebben wij alvast afscheid genomen van de eigenaar.

Morgenavond weer lekker naar huis!

1. Renee:
    25 november 2016
    Gezellig op bezoek bij de je zusje!
    Jammer van de regen, toch ook wel vaak gezien, jullie kwamen voor de zon!
    Geniet nog ff, het eten ziet er weer heerlijk uit!
  2. Karinvanwell:
    25 november 2016